זה הסוד שלי

סודות של אנשים אמיתיים

איך תצליחו להכין את החומוס המושלם?

חומוס הוא אחד מהמאכלים האהובים ביותר והשכיחים ביותר בנוף הישראלי, בכלל תוכלו למצוא חומוס ברוב המדינות במזרח התיכון. כמעט כל ישראלי שתשאלו יעיד כי ניגוב של חומוס מהצלחת עם פיתה זוהי אחת מהפעולות האהובות עליו ביותר. למרות שעל פניו נדמה כי ההכנה של חומוס היא פשוטה יחסית מדובר במלאכת מחשבת של ממש אשר דורשת דיוק רב וידע מקדים. כמו שאומרים בפרסומת "חומוס עושים באהבה או לא עושים בכלל". אז כך תוכלו להשיג את החומוס המושלם? החלטנו להרים את הכפפה על מנת לתת לכם את כל הטיפים לחומוס המושלם.
צלחת חומוס

איזה חומוס מועדף עליכם?

קיימים סוגים רבים של חומוס ולכן חשוב מאוד שתבינו עם עצמכם איזה סוג של חומוס הוא המועדף עליכם. חומוס פול? או חומוס רגיל? או חומוס גרגירים? כל אחד מהם מכינים באופן קצת שונה ולכן חשוב מאוד שתדעו בדיוק כיצד לגשת לפעולה. אם יש לכם ספק מוטב שתשבו בחומוסייה טובה ותנסו את סוגי החומוס השונים עד אשר תגבשו העדפה מדויקת. בכלל לאכול בחומוסייה זה ללא ספק יכול לעזור לכם על מנת ללמוד את המרקם הרצוי ואת המבנה כך שהחומוס שאתם הולכים להכין יהיה בדיוק כמו החומוס שזה עתה אכלתם בחומוסייה או לפחות קרוב לכך.

אילו מצרכים נדרשים על מנת להכין חומוס טוב?

אז על מנת שתוכלו להכין את החומוס המושלם חשוב מאוד שתכינו מבעוד מועד את המצרכים הנדרשים. כך קודם כל תקלו על עצמכם בהליך ההכנה עצמו, וגם תדעו כי בחרתם את המצרכים שלכם בקפידה. גרגרי חומוס הם הבסיס להכנת החומוס, לכן חשוב מאוד לבחור את גרגרי החומוס האיכותיים ביותר. בנוסף חשוב מאוד להכין אבקת סודה לשתייה. טחינה היא גם בסיס להצלחת החומוס שלכם, גם כאן חשוב מאוד לבחור בטחינה איכותית אשר תעזור לכם להשיג את המרקם המבוקש. כמובן שגם כאן אם יש לכם דילמות תוכלו להתייעץ עם בעל חומוסייה קרובה אשר ידע להסביר לכם בדיוק אילו חומרי גלם נדרשים לכם.

איך מכינים חומוס טוב?

אז הגענו לשלב המעשי שבו אתם צריכים להכין את החומוס שלכם. קיימים מדריכים רבים להכנת חומוס, לכן אם אינכם מתחברים למתכון שאנו נביא לכם באפשרותכם לחפש אחר מדריכים אחרים. אך המתכון שאנו נביא לכם הוא המתכון השכיח ביותר להכנת חומוס, ואם תפעלו על פי ההוראות הוא ללא ספק יעזור לכם להכין את החומוס המושלם.

השלב החשוב ביותר בהכנת חומוס הוא להשרות את גרגרי החומוס על מנת שהם יהיו מספיק רכים בשביל שתוכלו לטחון אותם כמו שצריך. אם גרגרי החומוס לא יהיו מספיק רכים יהיה לכם קשה מאוד להגיע למרקם הרלוונטי. לכן השרו אותם 24 שעות בסיר ביחד עם אבקת סודה לשתייה.

כאשר גרגרי החומוס הפכו להיות מספיק רכים, כל מה שאתם צריכים לעשות זה להוסיף אותם למעבד מזון ביחד עם טחינה גולמית מלח ופלפל עד אשר תגיעו אל המרקם הרלוונטי עבורכם. לאחר שמשיגים את המרקם המבוקש, ההמלצה שלנו היא שתמשיכו לטחון עוד טיפה את התערובת על מנת למנוע מצב של הישארות גושים. כל הזמן תוכלו לטעום את הבלילה על מנת לוודא כי הטעם הינו הטעם שאתם אוהבים והמרקם הוא מרקם של חומוס רגיל. לא מדובר בעבודה קשה במיוחד אך חשוב מאוד לעשות זאת בחוכמה על מנת להגיע לתוצאה הרלוונטית.

ובנימה קצת אישית: אני תמיד מעדיף לקפוץ לשייקל'ה – החומוסייה החביבה עלי, במערב ראשון לציון. 

דר אבירם

נושם וחי אינטרנט, אוהב לכתוב, אוהב את פיקסל (הכלב) ואוהב לטייל איתו בטבע. חוף הים הוא המקום המועדף.

 https://www.my-secret.co.il

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
WhatsApp