זה הסוד שלי

סודות של אנשים אמיתיים

הסודות לגידול ילדים שמחים ובטוחים בעצמם

כל הורה יודע שהדבר הכי חשוב לו בחיים זה הילדים שלו. אין דבר יותר משמח מלשמוע שהילדים שלו שמחים ומאושרים אך לא תמיד אנחנו ההורים יודעים איך אפשר לגדל ילדים שמחים. והדבר הכי גרוע זה לגלות את זה כבר בגיל המאוחר. הנה כמה סודות שיתנו לילד שלכם אושר ושמחה ויעזרו לכם לגדל אותם בצורה הטובה ביותר.
ילדים שמחים ומאושרים

תהיו שם בשבילם גם ברגעים הטובים

איך אפשר שלא לשים לב לילד שלכם כשהוא בוכה וכואב לו? נותנים לו חיבוק נשיקה ואיזה ממתק וכבר מרגיש יותר טוב. אולי תופתעו אבל הילד שלכם צריך אתכם הכי הרבה בחלקים השמחים. מגיל צעיר, כשהוא מצייר ציור יפה למקרר, וגם כשמצליח במבחן במדעים ועד כשהוא פוגש את 'אהבת חייו' בתיכון. ככל שתהיו שם בשביל לחזק ולתת את הטפיחה החמה בשכם ברגעים הטובים, כך הילד ישמח יותר וירגיש שיש לו למי לשתף ומי שישמח בשבילו. הזהרו בזה מאוד, כי אם להפך, תתעלמו מהריקוד שלמד בכיתה א', החיוך ישר ירד והוא יחפש מישהו אחר שיתלהב מהצעדים החדשים וכך פחות יחפש לשתף אתכם גם ברגעים העצובים וגם בשמחים.  

הקפידו על זמן איכות עם הילד

365 ימים ,24 שעות ביממה ו-60 דקות בשעה, זה הרבה זמן לשנה יחידה וכמה מתוכה אנחנו מקדישים לדבר הכי חשוב לנו? כמובן שהעבודה והמטלות בבית זה לטובת הילד שיהיה לו בית חם ונעים לגדול, אבל מה שהוא צריך בעיקר זה הורה שלו, מישהו שיכול לבלות קצת זמן, לצחוק ולחוות חוויות טובות, זיכרונות טובים לרגעים הקשים בחיים. מומלץ לקבוע עם ילדכם זמן איכות יומי או שבועי אשר בו אתם מקדישים מעט מזמנכם הפנוי לילד שלכם. תלכו לגלידה או תשחקו משחק נחמד. ילדכם יעריך את הזמן הזה וישמח מאוד שהוריו מקדישים לו אותו.

מרחב אישי ופרטיות

למרות שחשוב לגרום לילד שלכם להרגיש בטוח, לספר ולשתף חוויות ורגשות יחד אתכם, תנו לו גם קצת פרטיות. לפעמים הילדים שלנו מתביישים לדבר עם ההורים או חושבים שהם לא יבינו אותו והוא צריך את הפינה שלו לחשוב עם עצמו, את פרטיות שלו ואת המגירה הסודית ששם אף אחד, אבל אף אחד לא נוגע. תנו לילד שלכם מקום לפרוק עם עצמו, לחשוב לבד ולתת לעצמו לבכות לפעמים. היו חכמים, מצד אחד תעלימו עין מהדמעות שלו בחדר אך מצד שני תנסו לקבל רשות ממנו להיכנס למקום הפרטי שלו שבו הוא מרגיש בטוח, ולאחר ניגוב הדמעות יבוא החיוך שיקרע אתכם מבפנים. היו זהירים מאוד ותנסו לבוא בצורה עקיפה.  

תשדלו להראות שהכל בסדר גם במינוסים

לא לכולנו היה סבא עשיר שירש כמו מיליונים או זכה בלוטו. רובנו עובדים בשביל לסגור את החודש עם כמה עודפים בכיס. הסיטואציה הזאת היא לא פשוטה להורים ולפעמים אתם יכולים לראות פרצוף מיואש ומודאג מהמצב הכלכלי. אל תחשבו שהילד שלכם לא מבין עניין, הוא קולט שיש בעיה ולרוב מבין שמדובר בכסף. והדבר הטבעי ביותר שיעשה זה ינסה לחסוך לכם מההוצאות שהוא גורם. פחות צעצועים ופחות טושים בקלמר ופחות גלידות בדרך, הוא ירגיש שחסר בבית וזה יכול לגרום לו לבאסה ודיכאון או יכול לפגוע בביטחון העצמי שלו. השתדלו למנוע מהילד שלכם להרגיש שחסר בבית ושהוא דורש יותר מידי. כמובן שלא צריך להגיד 'כן' על כל דבר שהוא אומר ואפשר גם לסרב אבל תשתמשו במילים הנכונות ובצורה הנכונה ובטוח הילד שלכם יבין מבלי לפגוע בביטחון העצמי שלו.     

דר אבירם

נושם וחי אינטרנט, אוהב לכתוב, אוהב את פיקסל (הכלב) ואוהב לטייל איתו בטבע. חוף הים הוא המקום המועדף.

 https://www.my-secret.co.il

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
WhatsApp