זה הסוד שלי

סודות של אנשים אמיתיים

הסוד להצלחה בפסיכומטרי

כל אחד מגיע לשלב הזה בחיים "מבחן הפסיכומטרי" ומי לא רוצה להצליח בפסיכומטרי כמה שיותר? או לפחות לקבל את הציון הדרוש להמשך הדרך. לא מעט אנשים מתבאסים כאשר מגיעים לאוניברסיטאות ולמכינות השונות בארץ ומגלים כי הציון הפסיכומטרי שלהם לא מספיק טוב לתנאי הקבלה. אז מה עושים? איך אפשר להצליח בפסיכומטרי ? ובעצם מהו סוד ההצלחה בפסיכומטרי??
הצלחה-בפסיכומטרי

הירשמו לקורס הכנה לבחינת הפסיכומטרי

האויב הכי גדול של הצלחה בפסיכומטרי הוא המזל, אל תנסו אותו פה. מומלץ מאוד להירשם לקורס הכנה לפסיכומטרי. ישנם מאות של קורסים ברחבי הארץ, מקורסים מורחבים עם מדריך אישי עד לקורסים און ליין ולימוד עצמי, אבל אל תוותרו על זה. בקורסים לומדים שיטות לפתרון השאלות ו"חשיבה פסיכומטרית" הבנויה משיטות שונות לפתרון בעיה או שאלה ומצריכה מעט זמן להצלחתה. כמו כן מומלץ לקחת קורס הכנה מאורגן ומסודר שיכניס אותך למסגרת ו"מכריחה" אותך ללמוד בשביל להצליח בבחינה.

תרגול, תרגול ועוד תרגול!

בחינת הפסיכומטרית היא בחינה לא קלה בכלל, אך כמו כל דבר בחיים לא בלתי אפשרית. בשביל להצליח בפסיכומטרי צריך לתרגל הרבה. בתרגול שאלות שונות בכל תחומי הפסיכומטרי וכתיבת מאמרים שונים וכמו כן סימולציות שונות עם סטופר כמו בבחינה בזמן אמת. ישנם שתי סיבות לחשיבות הגדולה של תרגול רב לקראת הבחינה: א. להקיף כמה שיותר סגנון שאלות ולרכוש כמה שיותר ידע לקראת הפסיכומטרי. ככל שתתרגל יותר תכיר יותר מילים בעברית ואנגלית, תבין אנלוגיות במהירות גדולה יותר וכן תפתור משוואות מתמטיות שונות במהירות רבה. ב. הבחינה הפסיכומטרית נמשכת 190 דקות – שלוש שעות ועשר דקות ללא הפסקות. כדי להתמודד עם העובדה שאין הפסקות בבחינה עצמה מומלץ ללמוד במשך לפחות שלוש שעות ברציפות במהלך תקופת הלמידה, וכך החוויה של ישיבה מרובה בריכוז הופכת טבעית.

הכינו חומרי עזר שונים והכניסו אותם לשגרה שלכם

מלבד הספרים שמקבלים בקורסי ההכנה השונים לפסיכומטרי מומלץ להכין חומר עזר אישי נייד ונוח לשימוש. כל אחד מתקשה בתחום אחר מהשני והספרים לא תמיד מרחבים בכל התחומים השונים ולכן מומלץ להכין לעצמכם חומרי עזר שונים ומגוונים שיעזרו בתחום שבו אתם מתקשים. למשל, אם אתה מתקשה בתחום העברית או האנגלית ואין לכם אוצר מילים מורחב – הכינו פתקים קטנים עם מילים קשות שאינכם מכירים או מצליחים לזכור את פירושם ובצד השני של הפתק תכתבו את הפירוש. לאחר מכן אתם יכולים להכין ערמה של כרטיסיות ליד המיטה וכל לילה לפני שהולכים לישון קוראים כמה מילים ומסים לפרש אותם מבלי להסתכל על הפירוש. הצלחתם? תחליפו למילה חדשה, לא הצלחתם? תקראו את הפירוש ותחכו למחר בלילה. בנוסף ניתן לשים את הפתקים במקומות שונים בבית: בארון של הבגדים, במקרר או במראה וכל פעם שמגיעים לאותו מקום תנסו לפרש את המילה.. ניתן גם לעשות עם לוח הכפל ועוד דרכים יצירתיות לעזור לעצמכם להצליח בצורה כפית הניתנת לעשות תוך כדי היום בנוסף ללימוד היומי.

תבנו לעצמכם חבורת למידה לפסיכומטרי כיפית ומצחיקה

לא כיף ללמוד לפסיכומטרי, מילים קשות ותרגילי מתמטיקה שכבר שכחת איך להתחיל לפתור. ולכן מומלץ ללמוד יחד עם כמה חברים, ככה האווירה היא כיפית וכל אחד יכול לתרום מהידע שלו וההיכרות שלו עם החומר לחבריו. תקפידו שיהיה לכם כיף ונוח ללמוד. מחקרים מוכיחים כי למידה מתוך שמחה וכיף עוזרת לזכירת החומר ואילו למידה עצמאית ולבד בדרך כלל נגמרת בדחייה למחר את הלימוד או תמצאו את עצמיכם חושבים "אני קראתי עכשיו עמוד שלם אבל אני לא יודע מה אני קראתי עכשיו".

דר אבירם

נושם וחי אינטרנט, אוהב לכתוב, אוהב את פיקסל (הכלב) ואוהב לטייל איתו בטבע. חוף הים הוא המקום המועדף.

 https://www.my-secret.co.il

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
WhatsApp